De World Press Photo Foundation kiest Emakina als digitale partner

De World Press Photo Foundation heeft Emakina.NL gekozen als partner om hun nieuwe digitale platform te ontwikkelen. Emakina.NL zal een nieuwe corporate website maken die aansluit bij de digitale ambities en het volledige scala aan programma's van de stichting.

Al zes decennia werkt de World Press Photo Foundation als een creatieve en onafhankelijke non-profitorganisatie vanuit hun kantoor in Amsterdam. De "World Press Photo"-wedstrijd, geïnitieerd door Nederlandse fotografen in 1955, is uitgegroeid tot ‘s werelds meest prestigieuze fotografie-competitie. In 2011 voegde de organisatie een digital storytelling-wedstrijd toe aan zijn activiteiten. Sindsdien ontdekken miljoenen mensen elk jaar de winnende verhalen van beide wedstrijden via een wereldwijde tentoonstelling.

Het platform bevat een zeer rijk fotoarchief en wordt gebruikt om genomineerden en winnaars van de jaarlijkse wedstrijden aan te kondigen. Daarnaast spelen de educatieve, media- en talentprogramma's van de World Press Photo Foundation een belangrijke rol en zullen ze op de nieuwe site beter belicht worden. Door visuele journalisten en storytellers te ondersteunen en begeleiden, ontstaan er meer hoogwaardige verhalen die ons inzichten geven over de wereld om ons heen.

David Campbell, Director of Communications and Engagement van de World Press Photo Foundation geeft aan:

"We zochten een bureau dat ons kan begeleiden bij het creëren van een stabiel en gemakkelijk te onderhouden platform. Een platform dat onze missie beter ondersteunt en tegelijkertijd kosten kan besparen. Emakina sloot perfect aan bij deze ambitie, gaf ons aanbevelingen om de architectuur te optimaliseren en werkt aan een verrassend nieuw ontwerp. Ze kunnen een compleet pakket leveren waarin creativiteit en technologie optimaal samenkomen om de ervaring van ons publiek te verbeteren."

Emakina.NL is verantwoordelijk voor een nieuw design, een replatforming naar Kentico CMS en online marketing. Het team is al begonnen met de eerste design sprint.

Over Emakina Group

Emakina Group (ALEMK:BBK) is een toonaangevend, onafhankelijk Europees digitaal bureau-netwerk met wereldwijd bereik.

In 12 landen werken meer dan 900 technologie- en marketingdeskundigen aan de groei en merkwaarde van zijn nationale en internationale klanten. Op basis van gedegen research en ervaring ontwikkelt Emakina scherpe klantinzichten en doeltreffende strategie├źn, campagnes, websites, applicaties en e-commerce-toepassingen.

Emakina Group realiseerde in 2017 een omzet van 80.3 miljoen EUR en 46.8 miljoen EUR voor S1 2018. Het staat genoteerd op Euronext Growth Brussel (ISIN: BE0003843605).

1170 Watermaal-Bosvoorde
BELGIUM