Emakina beloond met 19 prijzen op Communicator Awards

Acht maal goud, 11 keer zilver

De Communicator Awards voor visuele en interactieve communicatie zijn na twee decennia uitgegroeid tot een vaste waarde in de sector. Met elk jaar meer dan 6.000 inzendingen uit de hele wereld, behoort het tot de belangrijkste wedstrijden voor communicatieagentschappen.

Bij de 2016 Communicator Awards toonde Emakina zich als toonaangevende deelnemer, met niet minder dan 8 gouden en 11 zilveren awards. De competitie krijgt de steun van de AIVA (Academy of Interactive & Visual Arts), een organisatie die topprofessionals verzamelt uit gerenommeerde media, communicatie, reclame, creatieve en marketingbedrijven.

Kijk omhoog naar de sterren

Het project Astral experience voor luxehorlogemaker Jaeger-LeCoultre won 3 gouden medailles in de categorieën 'Videoanimatie', 'Originele muziek' en 'Interactieve Multimedia', en een zilveren prijs in 'Interactief grafisch design'. De interactieve ervaring combineert op subtiele wijze artistieke animatie, video en topdesign met technologische innovatie: de allereerste integratie van een app voor iPhone ingebouwd in een telescoop.

In hogere versnelling met Ouibus

De website voor "Ouibus" " is ook een grote winnaar in de Communicators, met twee gouden prijzen in de categorieën 'Transportwebsite' en 'Structuur en navigatie', en  zilver in 'Toerisme'. Van bij hun start begeleidde Emakina de dienst voor Europese busreizen bij hun digitale communicatie. Het voerde ook met succes de digitale rebranding uit van "iDBUS" naar "OUIBUS", waarbij het de online aanwezigheid van het merk versterkte.

Prijzenregen

De originele website van Deutsche Bank Café Capital won prijzen in de categorieën “‘Restaurant’ en ‘Food and Beverage’”, en Cooking Chef voor Kenwood pakte goud en zilver, in de categorie 'Restaurant' en 'Food & Beverage'. Ook de video "Sea Matters", geproduceerd voor het Europees Milieuagentschap (EEA) won een gouden en een zilveren prijs.

Emakina haalde ook drie zilveren awards binnen voor de website Swatch Freeride World Tour in de categorieën ‘Sports Websites’, ‘Video & Motion Graphics’ en ‘Entertainment Websites’, en zilver in ‘Online advertising B to C’ en ‘Email Marketing’ voor de My Way E-Blackmail campagne. Ten slotte haalde ook Expo Milano 2015 voor AGC Glas zilver, evenals Audi met de E-tron test drive week.

Brice Le Blévennec, CEO van Emakina Group:
"Na het winnen van 19 Horizon Interactive Awards bevestigt ons succes op de Communicator Awards eens te meer de uitstekende kwaliteit van het werk van onze teams. Het is geweldig om te zien dat zo veel klanten van Emakina onze visie delen over het belang van rijke gebruikerservaringen in marketing vandaag."