Emakina Group neemt Zweeds digitaal agentschap Dempsey over en versterkt zijn positie in Scandinavië

Gereglementeerde informatie (financieel persbericht – vertaling van de officiële Franstalige versie)

(EMBARGO: 20/01/2016 - 18h) Emakina Group (ALEMK - ISIN: BE 0003843605)  kondigt vandaag de 100% overname aan van het Zweeds agentschap Demp Sthlm AB "Dempsey" in Stockholm.  Beide bedrijven hadden al een commerciële samenwerking sinds eind 2013. Emakina versterkt hiermee zijn positie in Scandinavië en zijn leiderschap onder de Europese onafhankelijke full-service digitale agentschappen. Het multidisciplinaire team van Dempsey is actief met 15 experts in Zweden, Noorwegen, Denemarken en Finland. CEO Joel Wahlström staat aan het hoofd van het nieuwe Emakina-agentschap, met de opdracht de Scandinavische activiteiten van de groep verder te ontwikkelen.

Dempsey, een full-service digital agency gevestigd in Stockholm, werd opgericht in 2010 en is één van de snelst opkomende agentschappen in Scandinavië. Het wordt gekenmerkt door zijn sterk managementteam, uitzonderlijk design- en programmeertalent, en zijn stevig netwerk van partners in bedrijfsleven en technologie. Het bedrijf levert creatieve en innoverende oplossingen voor zowel internationale als lokale klanten, zoals Coca-Cola Enterprises, Hotel Insider, Ikano Bank, Pierre Robert, en Unilever.

Brice Le Blévennec, CEO van Emakina Group: "Deze overname is zeer waardevol voor Emakina; Joel Wahlström en zijn team versterken onze positie in Scandinavië. Ze voegen hun netwerk en ervaring in de markt toe aan ons aanbod en een pak creativiteit en technologische vaardigheden."

De klanten van Emakina kunnen nu nog vlotter beroep doen op de lokale expertise en het zakelijk inzicht van Dempsey, gedragen door zijn ervaren management. CEO Joel Wahlström is een succesvol digitaal ondernemer. Partner en Client Director Erika Vestman leerde de knepen van het vak als UX Designer bij Tieto, terwijl Partner en commercieel directeur Richard von Yxkull CEO was van Isobar Zweden en Marketing Director bij Expekt en Silja Line.

Joel Wahlström, CEO van Dempsey: "In de afgelopen jaren hebben we een reeks interessante projecten afgewerkt waarop we echt trots kunnen zijn, van multi-screen websites en e-commerce platformen tot succesvolle merkactiveringen en digitale reclame, zowel in Zweden als in alle Scandinavische landen. We kijken alvast uit naar verdere groei als degelijk en dynamisch nieuw agentschap binnen Emakina Group. "

Karim Chouikri, CEO van Emakina Group: "Het werk van Dempsey in de Scandinavische regio voor onze gezamenlijke klanten is van hoog niveau. Dat maakt deze nieuwe fase in onze samenwerking een logische stap. Samen kunnen we nu komen tot nog meer synergie en nieuwe groei realiseren."

In 2015 bedroeg de jaarlijkse omzet van Dempsey ongeveer 1 miljoen euro. Verwacht wordt dat de overname in de eerste helft van 2016 een positieve financiële impact zal hebben op de geconsolideerde EBITDA (bedrijfsresultaat voor afschrijvingen) van Emakina Group.  De prijs van de overname zal afhangen van de prestaties van het bedrijf tot 2019. De betaling verloopt deels in eigen aandelen en deels in contanten. De overname wordt gefinancierd uit eigen middelen. Een eerste betaling van 70.000 euro in contanten wordt nu uitgevoerd.

Tags: Emakina, Dempsey, overname, Scandinavië, Stockholm, digitaal agentschap, Marketing

Easy tweet: @Emakina neemt digitaal agentschap Dempsey over in Scandinavië #Overname #Stockholm