Groeiend digitaal agentschap Design is Dead verhuist naar Brussel

Management versterkt zich met drie ervaren experts

Design is Dead begint aan zijn tweede jeugd en verhuist naar een nieuwe werkplek in Brussel. Het hechte team heeft een rijk verleden in creatieve marketing en campagnes. Het integreert ook al ruim 15 jaar met succes digitale marketingtools. De laatste jaren spitste het zich volledig toe op agile projecten in dit domein. En met succes: de vakkennis van Design is Dead en zijn aanpak van bedrijfskritieke IT-projecten is zeer in vraag en het team groeide van 25 naar 45 talenten in de laatste 12 maanden, met ook drie nieuwe ervaren experts in het management.

Jeroen Huys, MD of Design is Dead:
" Onze bedrijfscultuur is het geheim van ons succes. Mensen willen gewoon graag werken bij en mét Design is Dead. We zijn technologie-gedreven, maar de menselijke factor blijft altijd onze kenmerkende kracht. We verbinden onze experts in één dynamische alliantie, waar ze kunnen groeien als individuen, experts en agile teamspelers. In ons nieuw kantoor zullen we dat DNA samen verder vorm geven. "

Design is Dead wordt gerespecteerd als een betrouwbare e-expert voor multichannel-ontwikkelingen. Zijn aanpak is gebaseerd op de effectieve samenwerking tussen bedrijfsafdelingen en hun multidisciplinaire DevOps-teams.

Met de verhuizing naar het nieuwe kantoor in Brussel geeft het een logisch antwoord op zijn recente groei en de toenemende vraag naar internationale samenwerking. Het bevordert ook de band met de andere entiteiten van Emakina Group. Dat verenigt meer dan 900 experts in 12 landen en heeft zijn hoofdkantoor op dezelfde locatie.

Het team van 45 medewerkers is thuis in technologieën zoals Adobe Experience Cloud en full-stack Java-toepassingen, voor vaste klanten zoals Telenet en nieuwe projecten in de automobielsector, bank en verzekeringen en bedrijfsconsulting. Op een jaar tijd verdubbelde het digitale bureau zijn team van experts. Het versterkte ook het management met drie sterke nieuwe krachten:

• Senior digitale transformatie-expert Yoeri Conickx is de nieuwe Client Service Director. Zijn palmares omvat topprojecten bij AG Insurance, Argenta, BMW, ETAP Lighting, Opel, Reynaers Aluminium en Viessmann
  • Kris Barnhoorn is de nieuwe Directeur Innovatie en Technologie. Hij werkte voor Emakina.BE, een zusterbedrijf binnen Emakina Group, en leidde internationale projecten als ondernemer en computerwetenschapper. Kris is ook een expert op het gebied van data, machine learning en blockchain, naast een creatieve DJ en muziekproducent.
  • Ervaren Talent Manager Hanne De Wit is de derde nieuwe pijler. Ze leerde de knepen van het HR-vak bij de Belgische Rekenkamer, het Rode Kruis, bpost, en DKV. Haar vorige functie was HR-directeur bij Vaillant Group.

Voor deze nieuwe managers biedt Design is Dead de juiste weg om hun carrière voort te zetten. Ze delen de visie van MD Jeroen Huys en Financieel Directeur Maarten Bosmans, voor wie teamwerk ‘empowerment’ betekent: samenwerken is een kans om verantwoordelijkheid op te nemen en zelf problemen op te lossen. Het is ook prettig werken en plezier maken, klantgerichtheid, 360-graden coaching, agile op elkaar inwerken en samen groeien.