Emakina Group nu ook strategisch partner in de VS van Selligent Marketing Cloud

Digitaal agentschap breidt strategisch partnerschap uit naar Noord-Amerika

Emakina Group versterkt zijn strategisch partnerschap met Selligent Marketing Cloud.  Het zet nu ook een officiële samenwerking op in de Verenigde Staten, nadat de beide bedrijven al meer dan een decennium partners zijn in Europa. De organisaties delen de passie en aanpak voor digitale consumentenmarketing, waarbij ze hoge betrokkenheid creëren van gebruikers en bedrijven helpen om hun omzet en groei te bevorderen. De uitgebreide samenwerking omvat alle 13 bedrijven van Emakina Group, die vanuit 15 kantoren in 9 landen actief zijn.

Emakina Group en Selligent Marketing Cloud begonnen hun activiteit alle twee in België, en  vielen op door hun focus op digitale marketing en klantenbetrokkenheid. In de afgelopen jaren voegden de twee marktleiders elk de Noord-Amerikaanse markt toe aan hun strategie. Selligent verwierf er Strongview, een belangrijke Amerikaanse speler in contextuele marketingoplossingen, terwijl Emakina Group in 2016 zijn eerste Amerikaans agentschap opende, via zijn dochteronderneming The ReferenceRecent nam het ook het digitaal agentschap Karbyn over in New York, waarmee het  zijn ambitie in de markt verder bevestigt.

Olivier Deneef, CCO bij The Reference NY is enthousiast:
"Toen we besloten de Atlantische Oceaan over te steken, stond Selligent meteen aan onze zijde, als een èchte partner. Ze deelden hun kennis over de lokale markt en hielpen ons prima bij de start van ons kantoor in New York. We konden heel snel hun Selligent Marketing Cloud-oplossing introduceren op de markt; het is het innovatief geïntegreerd omnikanaal marketingplatform dat slimme antwoorden biedt aan de behoeften van onze veeleisende internationale klanten."

Nick Worth, CMO bij Selligent Marketing Cloud voegt eraan toe:
'Samen met Emakina hebben we een reeks bekroonde marketingprojecten gerealiseerd met een groot impact. Het is geweldig om nu ook in de VS samen te werken met deze toonaangevende, full-service digital agency-groep. Amerikaanse bedrijven zijn op zoek naar frisse, resultaatgerichte marketing, die hun zichtbaarheid, conversie en omzet verbeteren. Dat is precies de no-nonsense service die Selligent en Emakina Group samen leveren.'

Het team van Emakina's Amerikaans agentschap The Reference NYC neemt het voortouw bij de ontwikkeling van het nieuwe Amerikaanse partnerschap. Verschillende bedrijven tonen al interesse in de mogelijkheden van de tandem om nieuwe technieken in te zetten om hun marketingbereik te vergroten. En de eerste gezamenlijke succesverhalen zijn al in de maak.

The Reference, opgericht in 1993, is het eerste Belgische webagentschap en een echte Europese digitale pionier. Het bedrijf trad in 2007 toe tot Emakina Group en versterkte zo zijn internationale bereik. Het multi-channel bureau zet bedrijfsdoelstellingen om in digitale succesverhalen en helpt zijn klanten bij strategische transformatieprojecten.