Emakina.NL benoemt Sjoerd van Gelderen en Seth van der Maas tot co-MD’s

Geert Rietbergen wordt chairman van de Board en Emakina Group Executive VP Asia Pacific

8.00 CET - Amsterdam

Geert Rietbergen draagt op 1 januari 2017 de leiding van Emakina.NL over aan twee vaste krachten van het digitale bureau. Hij gaat als Executive VP Asia Pacific de activiteiten van Emakina Group verder ontwikkelen in Azië. Huidige CCO Sjoerd van Gelderen en CTO Seth van der Maas worden co-managing directors van het bureau. Van Gelderen zal zich focussen op commerciële activiteiten, terwijl Van der Maas als co-MD de delivery-organisatie zal leiden. Rietbergen wordt chairman van de Nederlandse Board of Directors.

Geert Rietbergen:

“Seth en Sjoerd zijn twee ervaren en gedreven leiders, waarop je altijd kunt rekenen.
Ik ben trots op het geweldige team dat we samen hebben opgebouwd, ook met Patrick van der Vliet als creatief directeur. Robert Goedemans, nu COO, zal zich op 1 juli 2017 terugtrekken uit de dagelijkse leiding, maar blijft als board member nauw betrokken bij de toekomst van Emakina.NL.
Hiermee hebben we een geweldig team om de verdere groeiambitie waar te maken.”

Emakina.NL ontpopte zich de laatste drie jaar tot een van de toonaangevende spelers in het digitale speelveld. Het aantal medewerkers van het full-service digitale bureau steeg van 50 naar 130 en de meerwaarde in web building, digital marketing en e-commerce werd verder opgevoerd.

Het bedrijf werd eerder dit jaar uitgeroepen tot Demandware EMEA Sales Partner Of The Year en werkte onder meer aan e-commerce realisaties voor HEMA, Wolford, RITUALS, LolaLiza, marlies|dekkers, McGregor, Unilever en Floris van Bommel. In de zomer van 2017 verhuist Emakina haar Nederlandse kantoor naar een grote nieuwe locatie in de Amsterdamse Houthavens.

Brice Le Blévennec, CEO van Emakina Group:

“Dit is een slimme nieuwe stap in de ontwikkeling van Emakina in de Nederlandse markt.
Seth en Sjoerd zijn 100% klaar om het bedrijf naar nieuwe successen te leiden, samen met Geert Rietbergen als chairman van de board. Daarnaast zal Geert de internationale business verder ontwikkelen als Executive VP Asia Pacific.  Ik wens hen veel succes in hun nieuwe rol!”

V.l.n.r. Patrick van der Vliet, Sjoerd van Gelderen, Geert Rietbergen, Seth van der Maas en Robert Goedemans.
Ragna Dik Marketing Communications Manager, Emakina.NL
Luc Malcorps Director of Media Relations, Emakina Group
Ragna Dik Marketing Communications Manager, Emakina.NL
Luc Malcorps Director of Media Relations, Emakina Group
Over Emakina Group

Emakina Group (ALEMK:BBK) is een toonaangevend, onafhankelijk Europees digitaal bureau-netwerk met wereldwijd bereik.

In 12 landen werken meer dan 900 technologie- en marketingdeskundigen aan de groei en merkwaarde van zijn nationale en internationale klanten. Op basis van gedegen research en ervaring ontwikkelt Emakina scherpe klantinzichten en doeltreffende strategieën, campagnes, websites, applicaties en e-commerce-toepassingen.

Emakina Group realiseerde in 2017 een omzet van 80.3 miljoen EUR en 46.8 miljoen EUR voor S1 2018. Het staat genoteerd op Euronext Growth Brussel (ISIN: BE0003843605).

1170 Watermaal-Bosvoorde
BELGIUM